Afgelopen zaterdag heeft Interserve haar nieuwjaarsbijeenkomst gehouden. Een jaarlijkse ontmoeting met tijd voor gebed en een gezamenlijke maaltijd. Zo zijn we samen het nieuwe jaar ingegaan. De bijeenkomst was dit keer heel speciaal, omdat we de officiële kick-off hebben gedaan van onze nieuwe communicatiecampagne: Het uitZENDbureau waar geloof werkt. De aanwezigen waren heel positief.
Dorothé
“Ik vind het heel verfrissend! Je ziet hier een grijs legioen. Dat is de oude garde en onze trouwe achterban. Toen ik was uitgezonden moest ik mijn best doen om uit te leggen wat ik precies deed. Toen zei ik al dat we gewoon een uitzendbureau waren. Mensen vroegen wel eens: hoeveel heb je er al bekeerd? Nou, zei ik dan, ik ben gewoon aan het werk, net als jij. En op mijn werk kan ik getuigen van Jezus Christus. Net als jij. Het bijzondere van mijn leven is dat ik woon en werk in het buitenland. Dat maakt het wel wat uitdagender en spannender dan wanneer je in Nederland werkt.”
Erika
“Mijn dochter is ook uitgezonden in haar beroep. Je hoeft niet de missionaris uit te hangen. Dat vind ik een mooi principe. Ik ben zelf ondersteuner. Iemand zei ooit eens: “Stuur ons geen zendelingen. Stuur ons mensen die hun geloof leven. Dát willen we leren.”
Het was een gezellige dag waarbij veel Interserve activiteiten samen kwamen. Allereerst de laatste dag van onze Equipped2Go training, waarbij onze nieuwe On Trackers zijn voorbereid voor hun aankomende werk in een andere cultuur. In de training hebben oud-Partners hen meegenomen in hun ervaringen van werken in Azië of een Arabisch land.
Interserve gelooft in de kracht van gebed. Daarom is gebed een belangrijk onderdeel van onze nieuwjaarsbijeenkomst. Wij willen het jaar starten met Hem. In deze tijd van gebed komen onze uitgezonden Partners en On Trackers aan bod. Hun leven, overwinningen en uitdagingen waar zij dan ook gebed voor vragen. We bidden voor de verschillende regio’s waar onze Partners werkzaam zijn en ook voor de actuele situatie binnen deze landen.
De gezamenlijke maaltijd leverde een grote verscheidenheid aan voedsel op! Veel aanwezigen namen een favoriet gerecht mee uit het land waar zij vroeger hebben gewerkt. Een mooi voorbeeld van de veelkleurigheid van Interserve en ons werkgebied.
Na de maaltijd ging iedereen naar buiten voor de officiële onthulling van het nieuwe Interserve-logo. Het logo is tweeledig: vanaf nu voeren we het nieuwe internationale logo dat door alle Interserve-kantoren wordt gebruikt. Daarboven hangt het logo voor de nieuwe campagne.
Komend jaar gaan we ons profileren als het uitZENDbureau waar geloof werkt. Dat spat er van af op onze nieuwe website en zul je op verschillende manieren voorbij zien komen. Hiermee hopen we Interserve beter vindbaar te maken voor christenen die op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging in hun werk.
Josien
“Ik heb het altijd gezegd: Interserve is een uitzendbureau. Zo legde ik het altijd al uit aan mensen die vroegen wat ik deed. Ik heb het ook altijd zo ervaren. Je bent gewoon aan het werk. De plus is dat je ook een community hebt, die achter je staat. “
Gerdine
“Ik vind de campagne heel levendig en fris. Het is goed als we verjongen en groeien als organisatie. Er zijn zoveel mensen nodig! Een uitzending is heel opbouwend en verrijkend voor jezelf, en niet te vergeten voor je achterban. Je neemt voor hen iets mee uit een andere cultuur. Dat is enorm waardevol.”